Kuidas loobuda?

  • Tee kindel otsus ja mõtle läbi, mida sa võidad suitsetamise mahajätmisega.

Suitsetamine ei ole loogiline tegevus, sest kui võtta arvesse suitsetamist, on suitsetaja elukvaliteet kindlasti halvem kui mittesuitsetajal. Kuna suitsetamine kulutab sinu tervist, siis loobudes kulutad sa tulevikus nt. ravimitele või arstivisiitidele või meditsiinilistele abivahenditele keskmiselt vähem kui suitsetaja.

Kui elad koos teistega, eriti koos väikeste lastega, muudad sa ka nende elamistingimused paremaks, laste jaoks, nagu me teame, on väga tähtis eeskuju. Kui peres keegi suitsetab, hakkab see komme enam tõenäoliselt ka laste külge kinni.

Suitsu ostmiseks kuluv raha on ju tegelikult selgelt programmeeritud kahjum, eriti kui arvestada organismi “kulumist”. Suitsu ostmiseks kuluv rahasumma jääb sulle tasku ja sa saad endale lubada rohkem, kas toidupoes käies, või miks ka mitte millegi suurema jaoks raha kogudes.

• Soovitav on rääkida suitsetamisest loobumisest oma arstiga, kellega kõige sagedamini kokku puutute. Sageli oskavad arstid häid nõuandeid jagada. Ära häbene, vaid võta aega ja palu arstil sedasama teha, ning pea temaga nõu.

• Kindlasti kasuta nikotiiniasendusravi. On olemas ka suitsetamisest loobujatele mõeldud retseptiravim. Selle kohta küsi oma arstilt. Nikotiiniplaastrid ja nätsud on välja mõeldud selleks, et teha suitsetamisest loobumine kergemaks ja statistika näitab, et nende kasutajad saavad palju edukamalt suitsetamisest lahti. Jälle – ära häbene, vaid lase omale apteegis seletada, kuidas neid peab kasutama. Õige kasutamine tagab ka edu! Enne loobumise alustamist osta NRT.

• Kui tahad veelgi enam kindel olla, pöördu suitsetamisest loobumise nõustamise kabinetti. Sellised kabinetid tegutsevad haiglate ja polikliinikute juures erinevate maakondade keskustes. (vaata täpsemat informatsiooni vatuvõtvate suitsetamisest loobumise kabinettide kohta menüüst vasakul Kust Saab Abi? )

• Määra omale päev, millal loobud suitsetamisest.

• Pea meeles, et sõltuvusest loobuja kogeb halba enesetunnet, ärrituvust, isegi peavalusid, unehäireid ja muud. Tähtis on meeles pidada, et need on ajutised.

• Kes on suitsetanud aastakümneid, ei saa suitsetamisest lahti mõnede päevadega, vaja läheb mitmeid kuid. Aga see tasub end ära!

 

Vajad abi? Pöördu Eesti Kopsuliitu!

Ärge loobuge loobumisest!

Dr. Aet Raukas

Tervise Arengu Instituut

Olulised teated

Uue hooaja esimene võimlemine toimub 19. septembril kell 15.00 RAAVISES *******************************************************

Uudised / üritused


    Avaleht         Organisatsioonist         Haigused         Ravi         Suitsetad?         Kasulik         Kontakt    
© 2017 Eesti Kopsuliit. Kõik õigused kaitstud.